پرسپولیس و سپاهان جریمه شدند

یزدفردا :علی دایی رسما سرمربی پرسپولیس شداعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس امروز در نشستی که از ساعت 13:30 آغاز شد سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان از بین دو گزینه علی دایی و محمد مایلی کهن سرمربی تیم را انتخاب کردند.


سرانجام مسئولان باشگاه پرسپولیس بعد از نزدیک به دو هفته‌ مذاکره با گزینه‌های مختلف امروز به این نتیجه‌ رسیدند که علی دایی بهترین گزینه برای هدایت این تیم در فصل آینده است.

به گزارش «تابناک»، محمد مایلی کهن، منصور ابراهیم‌زاده و حمید درخشان دیگر گزینه‌هایی بودند که شانس نشستن روی نیمکت پرسپولیس را داشتند، اما در پایان دایی به عنوان سرمربی سرخپوشان انتخاب شد.

دایی در حالی به پرسپولیس می‌آید که چند روز پیش قرارداد سه ساله خود را با باشگاه راه‌آهن به صورت رسمی منعقد کرد و حتی در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه و رییسی کیا - مدیرعامل این باشگاه از برنامه‌های خود برای این تیم در آینده صحبت کرد.

او حتی در اظهار نظرهای چند روز گذشته خود تاکید کرده بود که اصلا به پرسپولیس فکر نمی‌کند.

دایی، فوتبال را از باشگاه‌های کوچک شهر اردبیل همچون استقلال اردبیل و وشهرداری اردبیل آغاز کرد. او پس از قبولی در دانشگاه صنعتی شریف و اقامت در تهران، به تیم تاکسیرانی تهران، سپس به بانک تجارت پیوست و در این تیم بود که مورد توجه بیشتری قرار گرفت و برای اولین بار به تیم ملی دعوت شد.

دایی بعدها به پرسپولیس تهران و سپس السد قطر پیوست و از این تیم راهی اروپا شد و به باشگاه آلمانی آرمینیا بیله‌فلد پیوست. مقصد بعدی او بایرن مونیخ آلمان بود.

او سپس به هرتا برلین پیوست و پیراهن شماره ۹ این تیم را بر تن کرد. دایی با هرتا برلین هم در جام باشگاه‌های اروپا بازی کرد و دو بار دروازهٔ چلسی و یکبار دروازهٔ آث میلان را گشود. علی دایی با باشگاه سایپا به عنوان بازیکن و سرمربی تیم سایپا، در سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرد. این تیم توانست در خرداد ماه ۱۳۸۶ قهرمانی ششمین لیگ برتر را به دست آورد. او هم‌زمان با قهرمانی سایپا در روز ۷ خرداد ۱۳۸۶، بازدن گل قهرمانی سایپا، که آخرین گل رسمی آقای گل جهان بود، از بازیگری در رشته فوتبال، در مقاطع رسمی، برای همیشه خداحافظی کرد.

او دوران مربی‌گری خود را به عنوان سرمربی و بازیکن در تیم سایپا شروع کرد و توانست این تیم را در لیگ برتر ایران (جام خلیج فارس) به قهرمانی برساند. او در تاریخ ۱۲ اسفند سال ۱۳۸۶ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد او شب قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی ادعا کرد: کسی لابی قوی تری داشته باشد سرمربی می‌شود. و خودش سرمربی شد. پس از شکست تیم ملی مقابل عربستان در ورزشگاه آزادی مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند علی دایی را از سمت خود برکنار کنند. تیم ملی ایران در ۸ فروردین ۱۳۸۸ و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر و رییس جمهور محمود احمدی نژاد، مقابل عربستان با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد. در روز ۹ فروردین ۱۳۸۸ فدراسیون فوتبال طی بیانیه‌ای رسماً علی دایی را از سمت خود برکنار کرد.

در روز ۷ دیماه سال ۸۸ وی رسماً از سوی مدیر عامل باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران برای مدت یکسال و نیم به عنوان سرمربی پرسپولیس منصوب شد.

او در ۲۸ آذر ۱۳۸۹ از این سمت استعفا داد اما حبیب کاشانی سرپرست تیم پرسپولیس و کادر فنی و دیگر بازیکنان با استعفای او موافقت نکردند و با پافشاری فراوان و رفتن دسته جمعی به خانه‌ی وی از او درخواست بازگشت کردند. علی دایی هم پذیرفت و روز بعد به تمرین‌های تیم پرسپولیس بازگشت.

در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ و پس از رد درخواست کمیته‌ی فنی باشگاه پرسپولیس مبنی بر ادامه‌ی مربیگری پرسپولیس مشروط به اعلام "همکاری کامل" با حبیب کاشانی در فصل آینده؛ حمید استیلی توسط کمیته ی فنی به عنوان سرمربی انتخاب شد و دایی رسماً این باشگاه را ترک کرد. البته علی دایی اعلام کرده بود در صورتی در پرسپولیس می‌ماند که مدیرعامل باشگاه از سوی هیات مدیره محترم برخوردار از وجاهت قانونی و قوانین جاری انتخاب شده باشد. از سپاهان به عنوان مقصد بعدی وی برای سرمربیگری نام برده می‌شد. اما با انتخاب لوکابوناچیچ به عنوان سرمربی سپاهان اصفهان مربی شدن علی دایی در سپاهان منتفی شد.علی دایی همراه با پرسپولیس در1سال و نیم حضورش 2 بار قهرمان جام حذفی شد در حالی که پرسپولیس در 9 سال گذشته تنها موفق به کسب 2 جام شده بود و همچنین بعد از 3 سال موفق شد پرسپولیس را پیروز از میدان داربی بیرون بیاورد.

وی در ۲۳ تیر ۱۳۹۰ به عنوان سرمربی تیم راه‌آهن که به بخش خصوصی واگذار شده انتخاب شد.

آقای دایی به‌خاطر خودت به پرسپولیس نیا!

 
دوباره داستان دایی و پرسپولیس. در چند سال اخیر بارها نام این دو با هم شنیده شده است؛ چه زمانی که در این تیم سرمربی بود، چه زمانی که از این تیم رفت. پس از آن هم از شکایتهای بی پایان او علیه باشگاه گرفته تا مشکلاتش با رویانیان در محافل عمومی و خصوصی همواره این دو نام را مقابل هم قرار داده است. حال چه اتفاقی افتاده که دشمنان دیروز دوست شده اند و قرار است زیر یک سقف با هم کار کنند خدا می داند! این هم از عجایب بی‌شمار فوتبال ماست.

**آقای دایی به عنوان یک دوستدار شما می خواهم که به پرسپولیس نیایی، لا اقل این فصل را نیا. خودت هم بهتر می دانی شعار علی دایی روی سکوها که به یک اپیدمی در ورزشگاهها تبدیل شده است همه‌اش برای خواستن شما نیست و نشانه‌ای برای بیان اعتراض است.
شما چند روز پیش به رسانه ها گفتی که به پرسپولیس فکر هم نمی کنی و با راه آهن قرارداد اخلاقی داری. آقای دایی، خیلی از بازیکنان راه آهن به خاطر تو مانده اند یا می خواهند به این تیم بیایند. مدیران سورینت (راه آهن) که حالا می خواهد در میان باشگاه‌های خصوصی عرض اندام کند برنامه 5 ساله خود را با تکیه بر نام تو تنظیم کرده اند. پس بگذار همان عزتی را که پس از بردن پرسپولیس گفتی خدا به تو داده است در میان مردم و اهالی فوتبال حفظ شود و با این زیرپا گذاشتن وجدان وجهه خود را خراب نکن هر چند که گفته شده شرط آمدن به پرسپولیس را رضایت مدیران راه آهن دانسته‌ای که اگر اینگونه باشد نشانه حسن اخلاق بالای شماست اما در این فوتبال که در آن سیاست کم دخیل نیست امکان هرگونه فشار برای رضایت اجباری وجود دارد!!

**یک سخن کوتاه هم با مدیران عزیز پرسپولیس داریم؛ برای یکبار هم که شده به بازیکن سابق خود احترام بگذارید و آرزوی قلبی او را برآورده کنید. درست است که مایلی کهن در تیمهای مختلف نتیجه مطلوب و عالی نگرفته اما باید پتانسیل تیمهای او را هم نگاه کنیم. بگذارید او هم قبای سرمربیگری تیم محبوبش را که برعکس خیلی ها برای پوشیدنش ناز نمی کند و شرط نمی گذارد را به تن کند. اولین حسنی که آمدن مایلی کهن دارد کم کردن حاشیه هایی است که هرساله ضربات مهلکی بر پیکر پرسپولیس زده است. رو کردن جوانان گمنام توسط او هم که برای خیلی از اهالی فوتبال ثابت شده است.

**به هرحال امیدواریم مصلحت اندیشی در دستورکار مدیران پرسپولیس قرار گیرد و حالا که این همه این پروسه انتخاب سرمربی را کش داده اند یک انتخاب عاقلانه داشته باشند.* محمدجواد قبادی/منبع:  مشرق

پرسپولیس و سپاهان جریمه شدند

 


سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت:

کمیته انضباطی از جریمه نقدی برای تیم های پرسپولیس و سپاهان خبر داد.

در دیدار دو تیم پرسپولیس و سپاهان فینال جام حذفی که 15 اردیبهشت در ورزشگاه آزادی برگزار شد، که از سوی تماشاگران هر دو تیم تخلفاتی صورت گرفت. بر همین اساس تیم پرسپولیس به دلیل فحاشی و سنگ پرانی تماشاگران نسبت به تیم سپاهان و همچنین تماشاگران تیم سپاهان به دلیل سنگ پرانی و فحاشی به تیم میزبان مرتکب تخلف شدند و بر همین اساس کمیته انضباطی هر دو باشگاه را به مبلغ 5 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم کرد و همچنین تونچی مرد الیاس – مربی تیم سپاهان به دلیل اعتراض مکرر به داور مسابقه که منجر به اخرای وی نیز شد، برهمین اساس وی به مبلغ یک میلیون تومان جریمه نقدی و یک جلسه محرومیت محکوم شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا